Re: Pomocy! Zapsułem XP podczas instalacji GRUBa :(

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 27 Sep 2005 - 18:02:26 MET DST

Użytkownik "Arek" <arcady2WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:308b.00001e23.43396652@newsgate.onet.pl...

> Może to ważne, partycja jest w FAT32.

Jest ważne.

Napisz mi proszę, jakim poleceniem instalowałeś Gruba. Innymi słowy, o
który Stage idzie. Do tej pory zakładałem, że idzie o Stage1, który ma
tylko 512 bajtów i nie może nic więcej uszkodzić poza samym
bootsektorem partycji; ale jeśli jest inaczej - czyli jeśli instalator
Gruba nadpisał więcej sektorów łącznie z pierwszą tablicą FAT - to
pozostaje użycie jakiegoś programu do odzyskania danych. Na przykład
darmowego PC Inspector File Recovery http://www.convar.de .

Tym, że TestDisk wygenerował nowy bootsektor i jest gorzej (cokolwiek
by to miało znaczyć), nie przejmuj się specjalnie - PC Inspector sobie
poradzi, bo Twoje dane dalej leżą sobie bezpiecznie na dysku. Ale w
sumie powinieneś był zrobić kopię tego sektora przed jego nadpisaniem.

Na partycji FAT32 kopia bootsektora leży w 6.tym sektorze. Być może
Grub i ją nadpisał, a to źle rokuje...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/