Re: jak uniemożliwić wyłącznie programu?

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Fri 23 Sep 2005 - 09:29:38 MET DST

Sep wrote:

> ok. konto należy już do grupy "użytkownicy". Mimo to nadal mogę
> wyłączyć firewalla i antyvira przez tray. co zrobić?

Zmienić firewalla i antywirusa na programy, które nie pozwalają na
wyłączenie przez normalnego użytkownika. Mnie tam systemowy z XP SP2
wystarcza w zupełności, a antywirusa w tej chwili nie używam.

> zysków i strat? Czy za cenę podniesienia bezpieczeństwa, warto tak
> komplikować sobie życie/czy praca z komputerem nie stanie się przez
> to udręką?? Ja na razie wielkich problemów nie miałem, ale może to
> dlatego, że niczego nie instalowałem i nie uruchamiałem nic poza
> mozillą i Outlookiem.

Czasem trzeba zrezygnować z "wypasionego programu", który ma fajne
bajery, miga ikonkami, światełkami i ogólnie jest cool, ale za to pisze
gdzie popadnie. Czasem wystarczy posiedzieć chwilę z filemonem i
regmonem w celu dopasowania uprawnień. Można też skorzystać z ACT (jeśli
to XP) i ułatwić sobie życie z kiepsko napisanym programem przy pomocy
fixu LUA.

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl