Re: Kolejnosc odpalania programow startup - jak zmienic? (Zone Alarm, Kaspersky)

Autor: latet <latet_at_latett.pl>
Data: Thu 15 Sep 2005 - 10:54:22 MET DST

> Generalnie polecałbym wyłączenie sprawdzania poczty w locie.
> Antywirus i tak wyłapie wirusa już na dysku jeśli mu definicje
> na to pozwolą.... :))

No, nie calkiem bym sie tu zgodził. KAV5 przechwytuje
odwolania do POP3 i jesli poczta byla zawirusowana, to
program pocztowy otrzymuje już wersję oczyszczoną
(zainfekowane załączniki są usunięte, bądź wyleczone)
ze stosownym dopiskiem w temacie. Oczywiscie zalezy
to od aktualnosci definicji, ale KAV sciaga nowe co godzinę,
a fakt, ze czesto-gęsto jakiś mail zostaje odwirusowany
świadczy o tym, że aktualność tych definicji jest lepsza
niż tych na serwerze home.pl, gdzie mam konta pocztowe
(tam mają DrWeb).

Zdarzaja sie tez, owszem, nierozpoznane wirusy, jednak,
co ciekawe, zwykle program antyspamowy (tez Kaspersky)
rozpoznaje je (rowniez w locie) jako spam, wiec takze
sa odsiewane do innego folderu. Dopiero po jakims czasie,
skanujac dysk, widze, ze w pliku tego folderu zostaly
znalezione wirusy.

> Te programy pracują prawdopodobnie jako usługi, więc można
> pobawić się w ten sposób:
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q193888

Hmm... dzieki, wyglada skomplikowanie, ale sprobuję.

Pozdrawiam,

latet