Re: Kontroler domeny a serwer plikow w Windows 2003 Serwer ?

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Wed 14 Sep 2005 - 10:03:01 MET DST

MK wrote:
> Witam
>
> Na wlasnie zakupionym serwerze zostal zainstalowany swierzy Windows 2003
> Server Standard. Chcialem aby ten serwer przechowywal wspolne programy i
> dokumenty ok 80 uzytkownikow. Oczywiscie zostana oni podzieleni na grupy a
> te dostep do okreslonych programow i dokumetow wspolnych. Pytanie moje
> dotyczy tego jaka rola powinna byc ustaiona serwera poniewaz obecnie nie ma
> on jeszcze zadnej uruchomionej. Czy w takiej sytuacji wystarczy sama rola:
> Serwer plików czy dodatkowo takze uruchomic Kontroler 1 domeny + serwer DNS
> [...]

Pytac nigdy nie zaszkodzi - przed rozpoczeciem pracy sugerowalbym tez
troche lektury na ten temat, tez nie zaszkodzi a unikniesz wielu
podstawoych problemow i irytacji przy konfiugracji.

Jezeli masz 80 uzytkownikow to wypromuj ten serwer na kontroler domeny a
potem utworz odpowiednie grupy itp, przypisz do nich uzytkownikow,
utworz udzialy sieciowe i nadaj uprawnienia. Oczywiscie stacje robocze
bedziesz musial dodac do domeny (no moze nie musial ale przydaloby sie).

JM pytal sie ile masz stacji win 9x - z nimi moga byc czasami pewne
problemy ale nie zeby nie dalo sie ich obejsc - zainstaluj wtedy DS
Clienta (dsclilent.exe) i potrzebna bedzie mala zmiana w konfiugracji
zabezpieczen DC (wiele razy na grupie bylo opisywne wiec w archiwum
znajdziesz bez problemu)

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl