Re: jak uniemożliwić wyłącznie programu?

Autor: Sep <sepu_at_USUNTOgazeta.pl>
Data: Mon 12 Sep 2005 - 21:57:12 MET DST

> Moje pytanie (wiem, że nieładnie odpowiadać pytaniem) było pewną sugestią
> dla Sep rozwiązania jego problemu.

Jeżeli dobrze rozumiem to proponujesz zabezpieczenie konta administratora
hasłem, używanie go tylko w uzasadnionych przypadkach i stworzenie oddzielnych
kont (w xp to się chyba nazywa kontami "gościa") dla wszystkich korzystających z
komputera osób (co jest naturalne dla systemów Linux).
Załóżmy, że tak zrobię. Co jednak jeżeli jakiś inny program mi się zawiesi, a ja
nie będę mógł go wyłączyć, bo nie będę miał odpowiednich uprawnień??
Bardzo spodobał mi się natomiast pomysł, aby korzystać z programów pracujących
jako usługi. (jakie to programy?? proszę o nazwe takowego firewalla i
antywirusa). a może można je wkompilować w jądro systemu na stałe??