Re: Po co windows uzywa tyle swap'a?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Fri 09 Sep 2005 - 18:50:31 MET DST

Mariusz Kruk napisał(a):
> Raczysz żartować? Po to żądam zaalokowania pamięci, żeby system
> wiedział, że dał mi tę pamięć. Po co inaczej miałbym tę pamięć alokować?
> Dla jaj?

A skąd system ma wiedzieć, czy tej pamięci używasz intensywnie,
czy też raz coś zapisałeś i teraz tylko trzymasz to jako
bufor na później. Sam musisz to powiedzieć systemowi!
Domyślnie system zakłada, że dopóki aplikacja jest pierwszo-
planowa, to używa pamięci, jednak gdy zostaje zminimalizowana
lub przełączona na drugi plan może zostać wyswapowana, by
nowa aplikacja pierwszoplanowa mogła zajmować jak najwięcej
pamięci.

Zgadzam się, ten system nie jest zbyt dobry w dobie nadętych
i pisanych w sposób koszmarny aplikacji, ale ma sens.

> Nawet jeżeli przez połowę doby wiszą nic nie robiąc? Czad.

Nie. Minimalny rozmiar zestawu roboczego. Też do ustawienia
przez aplikację dowolnie.

> No właśnie nie wyobrażam sobie. Podobnie jak nie wyobrażam sobie
> sensownego swapowania bez zliczania częstości użycia stron.

I takie zliczanie jest realizowane. Poczytaj sobie o pojęciu
zestawu roboczego oraz o regułach, według których Windows NT
wymusza trzymanie się zajętości pamięci zgodnie z zestawem
roboczym.

|                 |  ftp://ftp.grush.one.pl/               |