Re: Po co windows uzywa tyle swap'a?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Fri 09 Sep 2005 - 20:07:43 MET DST

W dniu Fri, 09 Sep 2005 18:50:31 +0200, osoba określana zwykle jako
Radosław Sokół pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>A skąd system ma wiedzieć, czy tej pamięci używasz intensywnie,
>czy też raz coś zapisałeś i teraz tylko trzymasz to jako
>bufor na później.

Ze statystyki użycia stron?

>Sam musisz to powiedzieć systemowi!

Czad. Czyli nie dość, żę muszę się martwić o alokację pamięci, to
jeszcze muszę się martwić o to, żeby system wiedział czy rzeczywiście
wiedziałem co robię alokując ją.

>Domyślnie system zakłada, że dopóki aplikacja jest pierwszo-
>planowa, to używa pamięci, jednak gdy zostaje zminimalizowana
>lub przełączona na drugi plan może zostać wyswapowana, by
>nowa aplikacja pierwszoplanowa mogła zajmować jak najwięcej
>pamięci.

IMHO durny model i tyle. Zamiast kierować się rzeczywistym użyciem
pamięci, jak rozumiem, zarządca pamięci w Windows kieruje się "planem"
aplikacji, tak? Miodzio.

>Zgadzam się, ten system nie jest zbyt dobry w dobie nadętych
>i pisanych w sposób koszmarny aplikacji, ale ma sens.

Co rozumiesz przez "koszmarny"? Programista ma wyręczać system
operacyjny?

>Nie. Minimalny rozmiar zestawu roboczego. Też do ustawienia
>przez aplikację dowolnie.

"Możesz podkręcić jasność wypowiedzi?"

>I takie zliczanie jest realizowane.

No właśnie dotąd pisałeś jakoby nie było.

Można prosić o jakiś dobry link?

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Microsoft Office 2000: Ach, jak wygodnie
\  Kruk@epsilon.eu.org   /