Re: WinXP Bios i Duze Dyski

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 22 Aug 2005 - 22:45:42 MET DST

Uzytkownik "JarekR" <jarekr@o2.pl> napisal w wiadomosci
news:ua4kg1duvc2pug0p43o15rc7sf19vccubb@4ax.com...
> Witam mam dosc stary komputer z p2 333mhz i biosem ktory nie widzi
> dyskow powyzej 15gb.I moje pytanie czy istnieje jakis program
> sterownik dla windowsa xp dzieki ktoremu dysk nie wykryty w biosie
> byl by widoczny w windowsie xp?(podobnie jak w linuxie dysk nie
> wykrywany przez bios jest widoczny w systemie)O jakiej wielkosci
> maksymalnej windows xp obsluguje dyski?

Windows dziala tu identycznie jak linuks, czyli nie korzysta z BIOS-u
przy obsludze dysków. Jedyne ograniczenie dotyczy bootmanagera
Windows, którego pliki musza lezec w obszarze adresowalnym przez BIOS.
Partycje na pozostalym obszarze dysku zaklada sie juz spod
uruchomionego systemu, np. spod diskmgmt.msc.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadajac zmien px na pl/