Re: Serwis WWW na Windows 2003 Server - czy to dobry pomysl?

Autor: Jacek Wołoszka <jacekw.usun_to_at_grochowski.com.pl>
Data: Sun 14 Aug 2005 - 19:59:47 MET DST

Użytkownik "Jarek Kamiński"
<"=?iso-8859-2?Q?moje=5Fimi=EA?="@vilo.bez.spamu.eu.org> napisał w
wiadomości news:slrndfu9b8.46h.moje_imi@Solo.mshome.net...
> Oczywiste jest, że jeżeli masz aplikację napisaną w ASP.NET jesteś
> skazany na Windows. O wybieraniu lepszego systemu na serwer WWW można
> mówić wtedy, gdy aplikacja da się uruchomić na kilku, albo jeszcze nie
> masz aplikacji.

> Na pewno nie. Jeśli z jakiś innych przyczyn postawię serwer na IISie, to
> może i ku ASP.NET się skuszę. Ale nie chcę, żeby ASP.NET zmuszało mnie
> do konkretnego serwera.

Ale tutaj nikt nikogo jak na moj gust nie zmusil do wybrania serwera!!!
Sytuacja hipotetyczna:
Jest konkurs /przetarg na aplikacje webowa.
Dzieki temu ze tandem ASP.NET + Visual Studio NET pozwala w sposob szybki
utworzyc aplikacje to cena tej aplikacji (+ Windows 2003 Server) jest nizsza
niz konkurencyjnych rozwiazan na inne platformy.
Pokaz mi tutaj zmuszanie do zakupu Windows 2003????
Acha cena Windows 2003 Server OEM wynosi ok 1600 zl brutto wiec w przypadku
sredniej/duzej aplikacji hipotetyczna sytuacja opisana przeze mnie jest jak
najbardziej mozliwa.

> To, w jaki sposób ją promował. Wykorzystując pozycję na zupełnie innym
> rynku.

Dzialam na OS Microsoftu od czasow NT 4 i nie przypominal sobie aby w jakis
nachalny sposob nagabywano mnie abym uzywal ASP.
Chyba ze nagabywaniem mozna nazwac duza ilosc dokumentacji i przykladow na
MSDN.

> Zapewniam Cię, że Microsoft jako firma nastawiona na zysk nie robi
> niczego za darmo. Webmatrix to (przynajmniej w pierwszej wersji, drugiej
> nie widziałem) dosyć marne środowisko stworzone głównie w celu promocji
> ASP.NET. Ale to i tak nie jest zbyt istotne.

Alez ja nie twierdze ze MS jest firma o profilu "filantropicznym".
Utworzyla bardzo fajne srodowisko pod nazwa NET Framework + bardzo dobre
narzedzia do produkcji kodu w tymze frameworku.
Jak na moj gust bardzo madrze popolaryzuje Frameworka wypuszczajac sporo
przykladow,narzedzi i czyniac np Framework SDK darmowym. Jednym slowem wzor
dzialania dla innych firm _w tym przypadku_.

> Są jeszcze jakieś inne powody, dla których warto by stawiać serwer WWW
> na Windows? Poza ASP.NET, które można zastąpić czym innym?

Nie zamierzam toczyc dyskusji o zaletach i wadach IIS.
A zamiast pisac aplikacje w ASP.NET mozna ja zrobic w zwyklym HTML i
zatrudnic czlowieka do jej aktualizacji. Tylko po co?