Re: Serwis WWW na Windows 2003 Server - czy to dobry pomysl?

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Fri 12 Aug 2005 - 10:04:46 MET DST

On Fri, 12 Aug 2005 08:48:45 +0200, MiRuS wrote:

> Zdania osob trzecich niestety sa podzielone. A ja po prostu nie znam sie na
> Windows 2003 Server i nie wiem jakie on ma zabezpieczenia w tym zakresie.
> Podejrzewam, ze na pewno cos tam ma, bo to przeciez jest "server" jak sama
> nazwa wskazuje i zakup CISCO 2811, sugerowany przez dostawce sklepu
> internetowego, wydaje mi sie lekka przesada, tym bardziej ze na razie mam
> lacze ADSL 512 (w gore), jesli to nie wystarczy to sprobuje SHDSL 2000, i
> dopiero jakby to bylo za malo bede myslal o POLPAK-u.

Jeśli chcesz stawiać tylko sklep to moim zdaniem nie warto kupować takiego
routera jak Cisco 2811. To duży router i zupełnie niepotrzebny jeśli chodzi
o małe sieci. Jeśli w sieci ma być wystawionych więcej usług i _MUSI_ być
chroniona sprzętowym firewallem/routerem to może coś tańszego wystarczy ...
może coś z małych firewalli Nokii ewentualnie Zyxela.
Poza tym 2811 mają bardzo duże mozliwości rozbudowy i są bardzo wydajne,
ale do ochrony sieci się nie nadają za dobrze.
Jeśli chcesz już stawiać firewalla to można przemyśleć następujące
możliwości:
1. PC z linuxem robiący za router i firewall
2. PC i np CheckPoint Firewall
3. Sprzętowy firewall typu Cisco PIX lub Cisco ASA, albo Nokia lub inny
producent.

No i oczywiście należy to _dobrze_ skonfigurować i zabezpieczyć aplikację
www.

--
Pozdrawiam
Piotrek