Re: Firefox - jak ustawic proxy przy pomocy AD?

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Thu 11 Aug 2005 - 21:54:07 MET DST

*** Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam_@w2k.pl>:

> no widzisz.. tylko tutaj pojawia sie problem odpowiedzialnosci -
> jezeli ktos umiesci w ten sposob patcha do linuxa ktory cos spsuje no
> to po prostu sie spsulo i nikt za to nie odpowiada.

Tzn. jak to nikt nie odpowiada? Odpowiada ten kto umieścił. Poza tym
pakiety są podpisane i nie każdy może sobie tak znowu dopisać co chce
jako źródło pakietów.

> Firma typu MS sprzedaje swoj software i oprocz roznych innych rzeczy
> ma tez kontrakty serwisowe i takie tam. Wiec nie moze sobie pozwolic
> na to zeby z ich serwera cos zostalo pobrane do systemu klienta co nie
> jest zaaprobowane.

Ale przecież mi nie chodzi o ich serwer - chodzi mi o mechanizm kanałów
rozprowadzania poprawek, coś jak np. Zenworks albo to co masz w
Linuksach (wszelkie APT, YUM, YaST itp.).

> Oczywiscie moznaby cos takiego zbudowac i powiedziec kliencie albo
> krozystasz z naszego serwera poprawek albo umywamy rece i mozesz
> korzystac z jakiego chcesz serwera ale jak to wyglada :)

No i w wyniku każdy program sam troszczy się (lepiej lub gorzej) o swoje
poprawki - system raczej na tym nie zyskuje.

> nie wiem czy sa dostepne bo sie nie interesowalem. Jakimi narzedziami
> - to akurat chyba wiadomo bo pamietam ze na roznych listach patch
> management sie przewijala informacja o tym

No powinny być dostępne dla developerów - łatanie to również część cyklu
rozwoju programu.

> ee do dystrybucji patchy AD czy inne takie nie jest potrzebne.

To jak chcesz dystrybuować patche np. do oprogramowania antywirusowego
itp.? Wychodzi na to, że do każdego rozwiązania trzeba dokupić
dedykowany serwer. :) Tanio nie jest...

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )