Re: Firefox - jak ustawic proxy przy pomocy AD?

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Thu 11 Aug 2005 - 21:46:31 MET DST

Konrad Kosmowski wrote:

(...)

> [...]
> serwerach poprawki dla innego softu. Ale mogliby zrobić jakiś
> standardowy mechanizm do poprawek - taki jak jest np. w Linuksach, tam
> też dystrybutor nie musi trzymać cudzych paczek na własnym serwerze, są
> tzw. repozytoria - technicznie to banalne do wykonania - serwer HTTP na
> nim katalog z odpowiednią strukturą i kilka plików meta, na kliencie
> (Windows) w tle chodzi usługa poprawek (i tak chodzi), okresowo pobiera
> pliki meta (każdy zainstalowany program dostarcza swoją konfigurację dla
> usługi poprawek - z adresem dla danej wersji).

(...)

no widzisz.. tylko tutaj pojawia sie problem odpowiedzialnosci - jezeli
ktos umiesci w ten sposob patcha do linuxa ktory cos spsuje no to po
prostu sie spsulo i nikt za to nie odpowiada. Firma typu MS sprzedaje
swoj software i oprocz roznych innych rzeczy ma tez kontrakty serwisowe
i takie tam. Wiec nie moze sobie pozwolic na to zeby z ich serwera cos
zostalo pobrane do systemu klienta co nie jest zaaprobowane.

Oczywiscie moznaby cos takiego zbudowac i powiedziec kliencie albo
krozystasz z naszego serwera poprawek albo umywamy rece i mozesz
korzystac z jakiego chcesz serwera ale jak to wyglada :)

> Dodatkowo nie wiem jak MS przygotowuje swoje patche - tzn. z reguły są
> to po prostu pojedyncze pliki podmieniane w systemie, ale jakimi
> narzędziami to robią? Te narzędzia są dostępne dla deweloperów?

nie wiem czy sa dostepne bo sie nie interesowalem. Jakimi narzedziami -
to akurat chyba wiadomo bo pamietam ze na roznych listach patch
management sie przewijala informacja o tym

> Powinni zadbać o taką infrastrukturę - bardzo by to wszystkim ułatwiło.
> A tak to aby osiągnąć podobną funkcjonalność to trzeba się bawić w AD
> czy Zenworksy i samemu orać instalki/kanały dystrybucyjne.

ee do dystrybucji patchy AD czy inne takie nie jest potrzebne.

> No to powoli to robią przecież.

Ano i bardzo dobrze

--
Tomasz Onyszko