Re: Firefox - jak ustawic proxy przy pomocy AD?

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Thu 11 Aug 2005 - 21:22:07 MET DST

*** Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam_@w2k.pl>:

> No niby tak .. ale .. trudno wymagac od MS zeby umieszczal na swoim
> serwerze poprawki do dowolnego rodzaju oprogramowania

Wiadomo.

> - jak widac rozni producenci typu adobe czy inni tacy nawet prostego
> oprogramowani typu reader RSS jakos to rozwiazali - tworcy FF tez by
> mogli.

I jakoś rozwiązali.

Tak swoją drogą to nie oczekuje, że MS będzie trzymał na swoich
serwerach poprawki dla innego softu. Ale mogliby zrobić jakiś
standardowy mechanizm do poprawek - taki jak jest np. w Linuksach, tam
też dystrybutor nie musi trzymać cudzych paczek na własnym serwerze, są
tzw. repozytoria - technicznie to banalne do wykonania - serwer HTTP na
nim katalog z odpowiednią strukturą i kilka plików meta, na kliencie
(Windows) w tle chodzi usługa poprawek (i tak chodzi), okresowo pobiera
pliki meta (każdy zainstalowany program dostarcza swoją konfigurację dla
usługi poprawek - z adresem dla danej wersji).

Dodatkowo nie wiem jak MS przygotowuje swoje patche - tzn. z reguły są
to po prostu pojedyncze pliki podmieniane w systemie, ale jakimi
narzędziami to robią? Te narzędzia są dostępne dla deweloperów?

Powinni zadbać o taką infrastrukturę - bardzo by to wszystkim ułatwiło.
A tak to aby osiągnąć podobną funkcjonalność to trzeba się bawić w AD
czy Zenworksy i samemu orać instalki/kanały dystrybucyjne.

> No tak ..zobaczymy jaki bedzie stan za te kilka miesiecy - jak mowie -
> ja tma kibicuje FF bo go uzywam ale trzeba na to wszystko patrzec
> rozsadnie

Rozsądnie patrząc to jest roadmap i dotychczas dosyć dobrze wychodzi im
trzymanie się go.

No to powoli to robią przecież.

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )