Re: Firefox - jak ustawic proxy przy pomocy AD?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.unc.edu>
Data: Thu 11 Aug 2005 - 21:13:56 MET DST

Tomasz Onyszko wrote:

> o bosze - sorry, ale pieprzysz - ja sam uzywam FF ale to co piszesz to
> bzdety. Jak pokazaju praktyka to w chwili gdy FF zdobyl troche rynku i
> wpad w oko ludizom zajmujacym sie badaniem bezpieczenstwa tegotypu
> software to nagle sie okazuje ze taki bezpieczny nie jest. Do tego brak
> modelu dystrybucji poprawek (jest nowy proejkt ale narazie to musisz
> uaktualniac cala wersje),

no, akurat sciagniecie 5 MB jest duzym problemem w dzisiejszych czasach :)

> Oprocz tego projekt FF nie wykazuje (z tego co wiem) jak narazie zadnych
> rychow w kierunku przystosowania tej przegladarki do zarzadzania nia w
> wiekszych srodowiskach, typu konfiguracja przez mechanizmy jak GPO.

A daj sobie spokoj z tym GPO, to ostatnie dziadostwo. Przeciez to jest
maksymalnie zawodne. Dzisiaj zmarnowalem przez to pare godzin czasu.

Moje przeboje z GPO:

1. GPO jest aplikowane do nowo zainstalowanych komputerow, uruchomionych
po raz pierwszy, ale tylko w pewnym stopniu.
Tzn. oprogramowanie instalowane przez GPO (pakiety MSI) zainstaluje sie
po pierwszym uruchomieniu, ale skrypty uruchamiane podczas startu
systemu sie nie uruchomia (skrypty do instalacji oprogramowania innego
niz w formie MSI).

Troche mi zajelo czasu, aby sie zorientowac o co chodzi.

Trzeba latac od maszyny do maszyny resetowac.

2. Zmiany w GPO (chodzi mi wlasnie o te skrypty) nie sa widoczne po
pierwszym restarcie komputera. Dopiero po drugim. Nie wiem czemu, ale
znow troche czasu sie zmarnowalo.

3. Czasami GPO nie jest "aplikowane" - ciezko powiedziec, z czego to wynika.

--
Tomek