Serwis WWW na Windows 2003 Server - czy to dobry pomysl?

Autor: MiRuS <mirus69_at_USUN-TO.interia.pl>
Data: Thu 11 Aug 2005 - 17:28:52 MET DST

Od razu mowie, ze nie jestem w tym temacie specjalista, a pytanie kieruje do
znawcow...

Na serwerze posadzono mi MS Windows 2003 Server + MS SQL + co tam jest
potrzebne do WWW oraz _sklep internetowy_ (po to to wszystko). Kosztowalo to
niemalo i myslalem, ze to juz koniec wydatkow. Ale nie - okazuje sie, ze
musze jeszcze nabyc za kolejne pare tysiecy dolarow porzadny _router_ do
ochrony mojego serwera przed atakami z Internetu... :(

I tu mam pytanie, czy faktycznie kosztujacy niemalo Windows 2003 Server nie
jest w stanie sam obronic sie przed atakami z zewnatrz? Czy prawda jest, ze
nie mozna go wystawic bezposrednio do Internetu, bo nie ma wbudowanych
wystarczajacych zabezpieczen? Czy to moze moj "dostawca" po prostu nie
potrafi go dobrze skonfigurowac...? Bo wychodzi na to, ze robienie sklepu
internetowego na Windows 2003 Server to nie jest najlepszy pomysl...

Dzieki za wszelkie opinie.