Do wszystkich posiadaczy modemu! - PROŚBA [OT]

Autor: gee <prodi-g_at_NO-SPAM-SHIT.o2.pl>
Data: Thu 04 Aug 2005 - 11:52:50 MET DST

Witam!
Mam prośbę do właścicieli tych modemów, ale nie tylko - zaraz wyjaśnię o
co chodzi: poszukuję modemu z funkcją Voice w 100% zgodnego z
Windowsowym TAPI. Otóż nie wszystkie modemy z "Voice" w nazwie są
zgodne. Kupiłem ostatnio Pentagrama Fanatic 56I i niestety okazało się
że modem się nei nadaje.
Modem zgodny w 100% z TAPI potrzebny mi jest do pracy dyplomowej.
Choć załączone oprogramowanie (SuperVoice lub FaxTalk) działa, to jednak
  pomija ono sterownik i podłącza się bezpośrednio do modemu "lejąc" na
standardy - tak przynajmniej przeczytałem gdzieś na stronie producenta
oprogramowania IVR. Ja potrzebuję takiego modemu, który potafi korzystać
z Voice'a poprzez iterfejs TAPI, ponieważ tematem mojej pracy jest
napisać program, który będzie to umożliwiał, a bez obsługi TAPI nic nie
da rady zrobić :(

Jeśli komuś będzie się chciało troszkę zabawić i ma jeden z tych modemów
  lub inny z Voicem, to niech czyta dalej.

Są dwa sposoby na sprawdzenie tego, czy modem obsługuje standard w pełni:
1. Zdiagnozować Windowsem we właściwościach modemu czy obsługuje
polecenie AT#CLS=?
2. Drugi - pewniejszy - poprzez program (308 kB) ze stronki
http://www.turbocontrol.com/downloads/demos/TapiTest.zip

W środku zipa jest exec (przykładowy program pakietu Turbo Async
Professional) i źródła programu w Delphi. Po odpaleniu execa trzeba
podać ścieżkę do katalogu, który zawiera plik "Greeting.wav".Plik ten
musi być plikiem .wav 8kHz, 16bit,mono. Można sprawdzić czy ma się taki
plik na dysku i skopiować go pod podaną nazwę lub stworzyć
samodzielnie-grunt żeby plik był w tym formacie i pod taką nazwą. A można go
też pobrać ze strnoki
http://digeetal.republika.pl/tpapro/Greeting.wav

Pamiętając o podaniu ścieżki do tego pliku w programie następnie trzeba
wykonać połączenie ale niekoniecznie ktoś musi je odebrać - grunt żeby
zaczął komuś dzwonić telefon.Można zadzwonić na swój numer stacjonarny
lub komórkę. Dzwonienie do siebie spowoduje sygnał zajętości, ale
funkcja TAPI i tak zostanie wywołana i wtedy okaże się czy modem ją
obsługuje.

Jeśli po zadzwonieniu otrzymamy komunikat "TAPI wave file error" to
znaczy że modem nie jest w 100% zgodny z TAPI, bo nie potrafi odtwarzać
dźwięku do modemu i nagrywać go z modemu poprzez interfejs TAPI.

Bardzo proszę jeśli ktoś to zrobił niech da znać czy mu działało i jaki
ma modem - nie ważne czy zewnętrzny czy wewnętrzny.
Bardzo mi na tym zależy! Rezultaty kierujcie na grupę lub lepiej na maila
pamiętając o wycięciu z mojego adresu "wstawki antyspamowej"

Dzięki, pozdrawiam!