Re: NTFS vs FAT32

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 16 Jul 2005 - 11:53:16 MET DST

Jacek <jacek.dul.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
> Tak właściwie to już "zaczynam głupieć". Panowie, czyli nie ma konkretnych
> przesłanek, żeby stosować NTFS, czy ja czegoś z tej dyskusji nie
> zrozumiałem.
> Tyle jest za i przeciw, a w zasadzie nie "przeciw" co "nie za" żeby
> stosować
> ten system plików.

To przeczytaj jeszcze raz te posty. Miałeś podane naprawdę dużo argumentów,
nie wiem co może być jeszcze niejasne. Wyraźnie widać, że jedynym
przypadkiem kiedy trzeba użyć FAT jest sytuacja gdy na danej partycji chcemy
zapisywać z innego systemu operacyjnego. Wspomniany Linux odczytuje bowiem
NTFS bez problemu, tylko z zapisem ma kłopoty. W innych sytuacjach FAT może
na krótką metę wydać się dobrym rozwiązaniem ale tylko pozornie. Nie ma
przecież uprawnień a to dyskwalifikuje go jako bezpieczny system plików. Nie
ma zabezpieczeń przed utratą danych, nie obsługuje dużych plików. Nie
pozwala na korzystanie z funkcji Windows takich jak oznaczanie plików
ściągniętych z Internetu czy opisy plików. Nie będę tutaj powtarzać reszty.
Z resztą postawmy sprawę inaczej: po co używać gorszego systemu plików skoro
możemy lepszego?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/