Re: Backup za free poprzez LAN

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Mon 13 Jun 2005 - 20:32:31 MET DST

*** Piotr Smerda <piotrs00@go2hell.pl>:

> Dla Ciebie może jest to głupotą że wszystkie maile trzymane są w
> jednym wielkim mail store.

No nie jest to rozsądne.

> To jest pomysł MS nie mój, a klient skoro ma Exchange to jego wybór i
> on za to płaci.

Generalnie to odpowiednika Exchange pod *niksy nie ma zdaje się,
Exchange to nie tylko poczta (ale o pocztę było pytanie). Chociaż
zaraz... Domino chodzi na Linuksie?

> (...) ale nie zdzierżę jeśli ktoś na pytanie jak odzyskać maile w
> Exchange podaje przykład mailboxy z uniksów.

Ty chyba po prostu nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, pytasz mnie:

Ty: Co zrobisz jak Ci przyjdzie user po majla z wtorku?
Ja: Jak to co? Wyciągne z backupu i tyle.

Nigdzie nie było mowy o tym że używam Exchange. Widzisz Ty po prostu
czytasz to co chciałbyś przeczytać, a nie faktycznie co jest napisane.

(...)

> Poza tym jeśli pracujesz jako osoba która ma rozwiązac problem klienta
> (w tym przypadku problem backupu) to starasz się ten problem rozwiązać
> bo za to Ci klient płaci a nie przebudowujesz mu pół serwerowni i
> zalecasz zainstalowanie uniksów bo to jest "lepsze niż Exchange".
> Klient płaci - klient wymaga.

Ergo: Exchange nie dość, że drogi to jeszcze wymaga drogich narzędzi do
backupu.

> A skoro czepiliśmy się uniksów - ok, inna sytuacja: AIX, Lotus Notes,
> problem odzyskania dokumentów z bazy i do dyspozycji 3h czasu.
> Stawiamy system na innej maszynie i bawimy się w odzyskiwanie
> dokumentów czy odzyskujemy całą bazę i mówimy userom żeby się pałowali
> bo nam się nie chce odzyskiwac dokumentów tylko "albo wszystko albo
> nic" ?

Nie znam Domino. Nie da się w nim przywrócić jednej skrzynki? BTW
zamiast stawiania systemu na nowo to od biedy dałoby się go sklonować
(np. Xen, czy w Solarisie zdaje się Zone, w BSD jail) i przywrócić na
sklonowany system, po czym przekopiować - ale to faktycznie od dupy
strony.

> A jeśli chodzi o wywyższanie jakichś systemów nad inne. To lista o
> Windows i o tym systemi się tu głównie pisze. Zaś jeśli chodzi o
> Veritasa. Cóż - jeśli pokażesz mi lepszy komercyjny software do
> robienia backupów (a nie jakieś cuda w stylu kombinacji tar/bz2/EVMS)

Nie rozumiem cały czas co jest cudownego w EVMS i tar/bz2?

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )