Re: Backup za free poprzez LAN

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 13 Jun 2005 - 18:38:38 MET DST

On Mon, 13 Jun 2005 18:25:47 +0200, Bartek Siebab wrote:

> Piotr Smerda dnia 2005-06-12 19:03:

> To mu odzyskam z tego badziewnego *nixa te jego pare maili
> bo widzisz u mnie maile leżą w maildirach więc jak robię
> backup to każdy mail jest osobnym pliczkiem i wiesz co?
> Jak bym posadził pocztę na jakim windzianym serwie i zapodał
> kobylastego exchange'a to bym musiał mieć maszynę 5x silniejszą
> niż ten enterpice'owy dell który tam teraz jest :>

Dla Ciebie może jest to głupotą że wszystkie maile trzymane są w jednym
wielkim mail store. To jest pomysł MS nie mój, a klient skoro ma Exchange
to jego wybór i on za to płaci. Bądź więc tak uprzejmy i nie zarzucaj mi że
MS wymyslił taki a nie inny sposób przechowywania maili.
Przykre, że nie rozumiesz, że do niektórych zastosowań ludzie wybierają
systemy MS a nie uniksy.

> więc bądź łaskaw przestać pierdolić głupoty i wywyższać
> windę i veritasa gdzie tylko możesz bo jak narazie winda
> to sie nadaje na kilka/kilkanaście zastosowań a *nixy
> na cały pierdylion reszty. I tak się składa że mam na chodzie
> kilkadziesiąt wypasionych windzianych serwerów nie licząc
> całej armii *nixowych więc zapewniam cię że wiem do czego
> nadaje się winda a do czego *nixy.
>
> Jak dla mnie EOT i proszę już nie karmić trolla.

Nie wywyższam Windows gdzie tylko mogę, pracuję też na wielu innych
systemach i do niektórych zastosowań wybieram Windows a do innych uniksy
wszelakiego rodzaju.
Tak się składa, że ja również wieloma maszynami administruję (może nie tak
wypasionymi jak Twoje) i do niektórych zastosowań mam Windows a do innych
np HP-UX czy Solaris, że o linuksie jedynie wspomnę.
Wiem doskonale do czego można zastosować Windows a do czego inny soft ale
nie zdzierżę jeśli ktoś na pytanie jak odzyskać maile w Exchange podaje
przykład mailboxy z uniksów. Czytaj i Ty i inni to co się pisze w całych
postach a nie wyrywaj z kontekstu 4 linijki.

Poza tym jeśli pracujesz jako osoba która ma rozwiązac problem klienta (w
tym przypadku problem backupu) to starasz się ten problem rozwiązać bo za
to Ci klient płaci a nie przebudowujesz mu pół serwerowni i zalecasz
zainstalowanie uniksów bo to jest "lepsze niż Exchange".
Klient płaci - klient wymaga.

A skoro czepiliśmy się uniksów - ok, inna sytuacja: AIX, Lotus Notes,
problem odzyskania dokumentów z bazy i do dyspozycji 3h czasu. Stawiamy
system na innej maszynie i bawimy się w odzyskiwanie dokumentów czy
odzyskujemy całą bazę i mówimy userom żeby się pałowali bo nam się nie chce
odzyskiwac dokumentów tylko "albo wszystko albo nic" ?

A jeśli chodzi o wywyższanie jakichś systemów nad inne. To lista o Windows
i o tym systemi się tu głównie pisze. Zaś jeśli chodzi o Veritasa. Cóż -
jeśli pokażesz mi lepszy komercyjny software do robienia backupów (a nie
jakieś cuda w stylu kombinacji tar/bz2/EVMS) to publicznie odwołam swoje
słowa dot. tego jakoby Veritas był najlepszym producentem oprogramowania do
backupów.

--
Piotrek