Re: centralne repozytorium logow

Autor: Ziemek Borowski <ziembor.news_at_ZiemBor.Waw.PL>
Data: Thu 26 May 2005 - 15:12:01 MET DST

Bartek Siebab na pl.comp.os.ms-windows.winnt:
> Mam chęć i potrzebę zrobienia centralnej bazy wszystkich
> logów (dzienników zdarzeń) na początek z serwerów później
> także pewnie z pecetów (w domenie).

> Z pewnych względów nie chcę używać MOM'a dlatego kombinuję
> z czymś innym co by exportowało najlepiej live dzienniki
> od razu do maszyny je zbierającej i pchającej w bazę sql.

Czekaj, bo ja czegoś nie rozumiem, prawda?
jak bardzo toto ma być realtimowe?

Bo tak na początek to pewnie logparser.exe w jobach wystarczy. :>
A potem... potem to już raczej albo pisanie sobie tego od nowa :>
albo coś co przewiduje zbieranie logów w ilościach dużych.
MOM się do tego tak sobie nadaje, to jest raczje engine do nadzorowania, MS chciał
wypuścić oddzielny produkt do zbierania logów (Microsoft Auditing
Collection System). Inna sprawa, że znam wdrożenia gdzie obsługuje w
tym trybie duże instalacje...

Jednak proponowałbym spojrzeć na to co jest juz dostępne np.
http://www.eventsentry.com
czy
http://www.eventlogmanager.com/
(o logcasterze nawet nie wspominam :) )