Re: centralne repozytorium logow

Autor: Dariusz Kiszkiel <dakotanews_at_op.pl>
Data: Thu 26 May 2005 - 14:53:01 MET DST

Bartek Siebab <bs@vt.pl> wrote in message
news:d74ek1$qgf$1@nemesis.news.tpi.pl
> Dariusz Kiszkiel dnia 2005-05-26 09:14:
> To zależy co uważa się za mało ciekawe. Weź pod uwagę że przecież
> i tak wszystkie zostają w dziennikach zdarzeń na maszynach :)
> a mnie jest potrzebna przede wszystkim baza do analiz poza tym
> dla mnie np. zdarzenie iż wydrukowano dokument na drukarce
> jest mało ciekawe bo takich zdarzeń mam całe pierdyliony
> i nic mi po nich i nie sądzę żeby były ciekawe bo imho
> ciekawsze dla mnie jest to iż ktoś się gdzieś zalogował
> z sukcesem lub nie albo próbował, lub też np. że na terminal
> zalogował się taki-to-a-taki gdy tymczasem na pecku z którego
> [...]

Niby tak... W sumie zależy od polityki jaką stosuje firma...
Właściwie chodziło mi głównie o to, że praktycznie niemożliwa jest ocena
przydatności informacji, a tym samym ich selekcja, przed zaistnieniem
sytuacji pod kątem której dane te miałyby być analizowane. Przykład z
drukowaniem. Dosyc łatwo można ułożyc hipotetyczny scenariusz w którym
właśnie informacje o tym kto, co i kiedy drukował, mogą okazać się gardłowe.
To samo dotyczy np. archiwizacji korespondencji elektronicznej.
A skoro pisałeś o centralnej bazie wszystkich logów, to myślałem, że
chodziło Ci o kompleksowe składowanie "naprawdę wszystkich logów".... :)
Stąd moje trzy gorsze na temat backupowania tylko wyselekcjonowanych
zdarzeń.

--
Darek (DAKOTA)