Re: centralne repozytorium logow

Autor: Bartek Siebab <bs_at_vt.pl>
Data: Thu 26 May 2005 - 14:09:54 MET DST

Dariusz Kiszkiel dnia 2005-05-26 09:14:

> Ciekawe podejście do archiwizacji logów. ;) Oby się nie okazało, że te
> "zbęde i mało ciekawe zdarzenia", które nie znajdą się na backupie, nie były
> kluczowymi, ewentualnie bardzo pomocnymi szczegółami podczas próby dojścia
> do tego, co się właściwie w sieci działo... :)

To zależy co uważa się za mało ciekawe. Weź pod uwagę że przecież
i tak wszystkie zostają w dziennikach zdarzeń na maszynach :)
a mnie jest potrzebna przede wszystkim baza do analiz poza tym
dla mnie np. zdarzenie iż wydrukowano dokument na drukarce
jest mało ciekawe bo takich zdarzeń mam całe pierdyliony
i nic mi po nich i nie sądzę żeby były ciekawe bo imho
ciekawsze dla mnie jest to iż ktoś się gdzieś zalogował
z sukcesem lub nie albo próbował, lub też np. że na terminal
zalogował się taki-to-a-taki gdy tymczasem na pecku z którego
było logowanie był zalogowany zupełnie-kto-inny :p
Także do takich rzeczy potrzebuję bazy.

BTW. syslog-ng do kitu bazy obsługuje, wywołuje zewnętrzny
skrypcior i tenże inseruje dane z pliku do bazy,
to jak będę miał kilkaset zdarzeń na sekundę to jak znam
życie syslog-ng mi zajeździ maszynę takim podejściem.

--