Re: Ustawienia Relay w Exchange 2003

Autor: Jacek Marek <no.spam_jmarekw_at_interia.pl>
Data: Wed 18 May 2005 - 08:54:56 MET DST

YatZeck wrote:
> Witam!
> Chce, aby ten exchange byl rowniez serwerem poczty (pop3 i smtp) dla
> kilku innych domen.
> Zalozylem w AD odpowiednie konta uzytkownikow z wpisami w Email
> addresses: username@a1.pl, username@a2pl itp.
> Ci uzytkownicy nie maja adresow e-mail w domenach abc....
Jak to zrobiłeś? W Recipients Policy poprzez Exchhange Managera z
zaznaczeniem że ten serwer jest "jedynym" słusznym dla tej/tych domen?

> O ile z odczytem poczty przez POP3 nie ma problemu, to nie jestem w
> stanie ustawic poprawnie Relay w "Default SMTP Virtual Server".
> Efekty sa 2:
> albo poczta jest zwracana z informacja, ze nie wysylamy poczty z
> nienaszych adresow, albo poczta jest kierowana do serwera SMTP i
I dobrze, chyba nie chcesz trafić do RBLi za spam. Przecież w innym wypadku
każdy mógłby wysłać dowolną pocztę poprzez TWÓJ serwer.

> ginie - nie jest dokadkolwiek przez serwer rozsylana.
> Poczta dla domen nielokalnych jest kierowana przez lacznik SMTP.
> Jak powinien byc skonfigurowany exchange, aby wszystko dzialalo
> poprawnie?
poprawnie ;-)

> Ustawienia Default SMTP Virtual Server:
> <<ACCESS>>
> Authentication:
> Anonymous access / resolve anonymous e-mail
Jeżeli userzy mogą wysyłać pocztę "ze świata", to powinieneś zapiąć
certyfikat na SMTP (nie wymuszać go!). A ludzi wyedukować aby włączyli SSLa
przy wysłaniu poczty.

Zdrówka i pogody.
JM