Ustawienia Relay w Exchange 2003

Autor: YatZeck <jacek.piechucki.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 17 May 2005 - 22:31:30 MET DST

Witam!
mam Windows 2003 SBS z Exchange 2003.
Ten SBS jest kontrolerem domeny abc (abc.local).
W exchange mam skonfigurowane 3 domeny dla uzytkownikow lokalnych:
abc.local, abc.pl. abc.com.pl.

Chce, aby ten exchange byl rowniez serwerem poczty (pop3 i smtp) dla kilku
innych domen.
Zalozylem w AD odpowiednie konta uzytkownikow z wpisami w Email addresses:
username@a1.pl, username@a2pl itp.
Ci uzytkownicy nie maja adresow e-mail w domenach abc....

O ile z odczytem poczty przez POP3 nie ma problemu, to nie jestem w stanie
ustawic poprawnie Relay w "Default SMTP Virtual Server".
Efekty sa 2:
albo poczta jest zwracana z informacja, ze nie wysylamy poczty z nienaszych
adresow, albo poczta jest kierowana do serwera SMTP i ginie - nie jest
dokadkolwiek przez serwer rozsylana.
Poczta dla domen nielokalnych jest kierowana przez lacznik SMTP.
Jak powinien byc skonfigurowany exchange, aby wszystko dzialalo poprawnie?

Ustawienia Default SMTP Virtual Server:
<<ACCESS>>
Authentication:
    Anonymous access / resolve anonymous e-mail
    Integrated Windows Authentication
Connection:
    pozwala wszystkim
Relay:
    Pozwala wszytkim / Allow all computers...
<<DELIVERY>>
Outbound security
    Anonymous access
    FQDN: abc.com.pl

Ustawienia lacznika SMTP: standardowa konfiguracja instalacyjna + podany
smart host.