Re: Instalacja Win2003 a Linux

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 16 May 2005 - 23:13:09 MET DST

Użytkownik "Yaro" <jgardzisz@vp.pl> napisał w wiadomości
news:d6b1pr$ci2$1@news.onet.pl...
> Witam,
> mam pytanie, jak zrobić aby było dobrze?
> Sprawa wygląda tak: na C mam Windowsa XP, na D rozne
> badziewia(obydwie partycje w NTFS) a na reszcie dysku mam
> linuxa(Ext3), teraz chce się pozbyć linuxa i zainstalowac w jego
> miejsce Win2003. Wiem ze jesli ot tak wywale partycje linuxowe to
> nie bede mogl wlaczyc nawet winXP(LiLo na partycji linuxowej) Tak
> więc jak zrobić żeby byl i XP i 2003. Czy wystarczy wywalenie
> partycji linuxowych, zrobienie z ich jednej na NTFS i zainstalowanie
> na niej Win2003 i wtedy menedzer startowy sam skuma ze jest tez
> [...]

Tak, dokładnie tak. Możesz wcześniej usunąć lilo z MBR poleceniem
fixmbr spod Konsoli Odzyskiwania i sprawdzić, czy się XP uruchamia*. A
potem już tylko instalka W2k3. Aha, pamiętaj że ew. usunięcie nowego
systemu będzie wymagało przywrócenia podmienionych XP-kowych plików
startowych ntldr i ntdetect.com.

*sprawdź, która partycja pozostanie aktywna. Np. fdiskiem.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/