Re: Czy trojan Trojan.ByteVerify moze mi wlezc jak nie uzywalem IE

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 15 May 2005 - 09:39:14 MET DST

Użytkownik "qwertek" <qwertek.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:d66a76$819$1@inews.gazeta.pl...
> Witam!
> Pytanie jest czysto hipotetyczne:
> Nie uzywalem IE i nie mam uaktualnienia na wirtualna maszyne z
> microsoftu. Czy uzywajac samego Firefoxa i jego javy jestem w
> stanie to zlapac? Albo inaczej: czy ten trojan dopada tylko tych
> co korzystaja z IE, a posiadacze np. FF moga czuc sie bezpieczni?

To, że nie używasz IE, nie oznacza że jakieś aplikacje nie
wykorzystują bibliotek IE przy pobieraniu danych z sieci. Dlatego
nieużywanie IE nie zwalnia z obowiązku regularnej aktualizacji
systemu. A łatka na tą dziurę ukazała się raczej dawno temu......

Jeśli zaś chodzi konkretnie o tego trojana - mając w systemie maszynę
wirtualną Suna ustawioną jako domyślną, nic Ci on nie zrobi, nawet gdy
użyjesz IE.
http://www.java.com/en/download/help/cache_virus.xml

--
M.   [MS-MVP]