Windows klaster + Terminal Services.

Autor: Piotr B <pb7_at_o2.pl>
Data: Tue 10 May 2005 - 00:39:19 MET DST

Witam, mam nadzieję, że ktoś mi pomoże rozwiązać następujące wątpliwości
(konfiguracja maszyn= 2x server + wspólna macierz dyskowa):
Chciałbym zainstalować usługi terminalowe i mam do wyboru:
a) najpierw klaster z 2 x windows 2k3 enterprise następnie usługi
terminalowe w trybie aplikacyjnym dla około 30 userów
b) nie bawić się w klaster systemu tylko: 2 x windows 2003 ent. a następnie
NLB +Terminal servers czyli tzw. terminal klaster
nie bardzo daję radę znaleźć informacje, która konfiguracja może mieć
większe zalety.
Jeśli chodzi o stawianie samego klastra windowsowego, przy konfiguracji
quorum jest sugestia w różnych dokumentach aby instalować to na oddzielnym
dysku (przepraszam za angielski cytat ale nie chciałbym popełnić błędu w
terminologii przy tłumaczeniu:"NOTE: It is important that the quorum uses a
physical disk resource, as opposed to a disk partition, as the entire
physical disk resource is moved during failover.") chciałbym użytkownikom
skonfigurować ten klaster/server terminalowy jako serwer plików czyli na tej
wspólnej macierzy dyskowej są dane i profile użytkowników (4 x scsi w raid
0+1) czyli wygląda na to że nie powinienem na tej macierzy tworzyć
oddzielnej partycji "Q" na quorum tylko dołożyć jeszcze 2 x scsi raid 1
(kurcze, czy to konieczne??? i o co chodzi z tym failover???.
Kolejna wątpliwość: jak już bym wybrał wersję a) to jak instaluję usługi
terminalowe przez "cluster administratora" czy jak, kręćka można dostać z
tymi opcjami :(
Pozdrawiam i z góry dzieki za wszelkie sugestie
Piotr