Re: Windows klaster + Terminal Services.

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Tue 10 May 2005 - 00:44:14 MET DST

Piotr B wrote:
> Witam, mam nadzieję, że ktoś mi pomoże rozwiązać następujące wątpliwości
> (konfiguracja maszyn= 2x server + wspólna macierz dyskowa):
> Chciałbym zainstalować usługi terminalowe i mam do wyboru:
> a) najpierw klaster z 2 x windows 2k3 enterprise następnie usługi
> terminalowe w trybie aplikacyjnym dla około 30 userów
> b) nie bawić się w klaster systemu tylko: 2 x windows 2003 ent. a następnie
> NLB +Terminal servers czyli tzw. terminal klaster
> nie bardzo daję radę znaleźć informacje, która konfiguracja może mieć
> większe zalety.

OK - generalnie jezeli bys sie mnie pytal o zdanie to zalecalbym ci
jednak stawianie TS na osobnych maszynach i NLB a nie klaster bo IMO to
przerost formy nad trescia (chociaz oczywiscie moze sa inne 'za'
stawianiem klastra w twoim przypadku). Jakos tak jestem za skalowaniem
uslug terminalowych w tak zwanie wszerz czyli przez dokladanie kolejnych
maszyn do konfiguracji.

BTW do NLB nie potrzebujesz windows 2003 Ent.:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/features/compareeditions.mspx

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl