Re: router jako switch - czy to łatwa sprawa?

Autor: Radek Cichy <rc1977_at_usun.tlen.pl>
Data: Sun 08 May 2005 - 22:49:37 MET DST

Użytkownik gru napisał:
> generalnie to chcę, żeby klienci mieli dostęp do internetu. that's all.no
> i oczywiście komputery muszą się widzieć, żeby można korzystać ze wzajemnych
> zasobów. na czerwono zaznaczyłem adres gata - bo nie jestem pewien czy
> powinienem wpisać jako gata w kartach sieciowych Klientów adres IP karty
> sieciowej wychodzącej z serwera do routera czy jakoś inaczej? to
> prawdopodobnie pikuś dla znawców tematu, ale mi jakoś nie chce chodzić.
> Zarówno jak wpisze jako gata u Klientów adres IP karty sieciowej serwera
> albo jak wpisze adres IP routera nie wychodzi nic dobrego. Dns-y wpisane u
> [...]

Wydaje mi się, że błąd leży w złym adresowaniu. W tej chwili na
wszystkich interfejsach rutera masz te same klasy adresowe. Ruter na
każdym interfejsie musi mieć adresy o zakresie innym niż pokrywa maska.
Czyli powinieneś nadawać adresy np. 192.168.1.x na jednym interfejsie
(np. tym od serwera) potem 192.168.2.x na jednej gałęzi i 192.168.3.x na
drugiej. To przy masce 8-bitowej czyli 255.266.255.0.
Pamiętaj, że ruter z założenia łączy RÓŻNE sieci. Sieci z tej samej
klasy łączy bridge, switch lub hub, dlatego ze switchem Ci działa.
Na kompach jako GW wpisujesz adres karty w serwerze od strony LANu.

--
Pozdrawiam
Radek Cichy