Re: Wylaczyc ACPI w W2K

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 07 May 2005 - 09:19:42 MET DST

Użytkownik "pifpaf" <pifpaf_CIACH_@interia.pl> napisał w wiadomości
news:d5gv7c$pj$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości
[...]
> Bios byl updatowany (jest najnowszy). Blue screen wyrzyca blad w
> module Cap7134.sys - czyli sterownik karty TV.

No to winien jest właśnie ten sterownik.

> W Biosie mozna (niby) zmieniac przerwania, ale niestety zmiana
> przerwania dla karty TV powoduje zmiane przerwania (na takie
> samo) dla kontrolera USB.

Po włączeniu ACPI Windows ignoruje przydział przerwań dokonywany przez
płytę główną i sam nimi zarządza. Ale jest coś, czego zignorować nie
potrafi, bo to jest zależne od budowy płyty. Otóż wszystkie przerwania
są podzielone na kilka grup: np. INT-A, INT-B, INT-C i INT-D.
Poszczególne sloty PCI otrzymują przerwania z jednej konkretnej grupy.
Urządzenia wbudowane na płycie głównej też należą każde do swojej
grupy. W efekcie tego np. slot PCI 1 współdzieli przerwania z kartą
AGP, slot PCI 2 - z dodatkowym kontrolerem dysków, slot PCI 3 - z
układem audio, zaś slot PCI 4 i 5 - z kontrolerem USB. W instrukcji
obsługi powinieneś znaleźć tabelkę z podziałem tych grup między sloty.
W Twoim przypadku chodzi o przełożenie karty TV do slotu, który nie
należy do tej samej grupy co kontroler USB.

> @Kawecki: Rozumie, ze zaawansowany sterownik plty glownej
> przydziela jedno przewanie dla roznych urzadzen i te urzadzenia
> musza obslugiwac odpwiednie funkcje dzielenia przerwania, ale nie
> wiem o co Ci chodzilo z tym maskowaniem przerwan. Czy chodzi o to
> ,ze system pokazujac ,ze przydziela przerwanie np. 9 tak na
> prawde przydziela inne i falszuje informacje podkazywane
> uzytkownikowi ?

Można powiedzieć, że system oddaje te urządzenia pod zarządzanie
sterownika ACPI i nie zajmuje się już dalej ich losami. Faktycznie
przydzielone przerwania można odczytać odpowiednim oprogramowaniem,
np. PCIscope bądź ACPIscope z http://www.tssc.de/ .

> Czy reinstalacja Windowsa z wylaczona obsluga ACPI jest konieczna

Wyłączenie ACPI powoduje konieczność wymiany niemal wszystkich
dotychczas zainstalowanych sterowników płyty głównej i wszelkich
urządzeń. Z tego co pamiętam (robiłem kiedyś takie doświadczenia z
wyłączaniem ACPI), to w jedną stronę system sobie z tym poradzi bez
reinstalacji, ale powrót do poprzednich ustawień bez niej będzie już
niemożliwy. Nie pamiętam tylko, w którą stronę ;-).

> ? Czy wylaczenie automatycznego przydzielania przerwan rozwiaze
> problem?

Jeżeli faktycznie winien jest niedopracowany sterownik TV, to jest to
prawdopodobne.

Pamiętaj, że wyłączenie ACPI może spowodować, że dla niektórych
urządzeń zabraknie przerwań i przestaną one być obsługiwane; ponadto
przestanie działać wyłączanie zasilacza po zamknięciu systemu.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/