Re: Wylaczyc ACPI w W2K

Autor: pifpaf <pifpaf_CIACH__at_interia.pl>
Data: Sat 07 May 2005 - 01:34:47 MET DST

news:qkee5d.nub.ln@kwinto.prv...
> Użytkownik "pifpaf" <pifpaf_CIACH_@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> System W2k i wyżej kontroluje przydział przerwań urządzeniom poprzez
> wirtualny sterownik ACPI, współpracujący z odpowiednim układem na
> płycie głównej. W Menedżerze urządzeń prawdziwe przerwania nadane
> urządzeniom są zamaskowane. I jest to zupełnie poprawny sposób
> działania obsługiwany przez wszystkie płyty główne zgodne ze
> standardem ACPI. Warunkiem jest używanie kart, które także są zgodne z
> tym standardem, a także właściwych sterowników. Podejrzewam niestety,
> [...]

Bios byl updatowany (jest najnowszy). Blue screen wyrzyca blad w module
Cap7134.sys - czyli sterownik karty TV.
W Biosie mozna (niby) zmieniac przerwania, ale niestety zmiana przerwania
dla karty TV powoduje zmiane przerwania (na takie samo) dla kontrolera USB.

@Kawecki: Rozumie, ze zaawansowany sterownik plty glownej przydziela jedno
przewanie dla roznych urzadzen i te urzadzenia musza obslugiwac odpwiednie
funkcje dzielenia przerwania, ale nie wiem o co Ci chodzilo z tym
maskowaniem przerwan. Czy chodzi o to ,ze system pokazujac ,ze przydziela
przerwanie np. 9 tak na prawde przydziela inne i falszuje informacje
podkazywane uzytkownikowi ?

Czy reinstalacja Windowsa z wylaczona obsluga ACPI jest konieczna ? Czy
wylaczenie automatycznego przydzielania przerwan rozwiaze problem?