Re: udostępnianie łącza w xp i inny adres niż 192.168.0.1

Autor: Michał Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Sat 07 May 2005 - 01:19:10 MET DST

yAro log:
[...]
> Widocznie w MS założyli, że adresy z tej grupy adresów
> prywatnych są najodpowiedniejsze w takim przypadku a może po prostu
> wystarczające. Gdybyś miał jednak ADSL to inna sprawa. Nie powinno wtedy
> grać roli z której grupy adresów prywatnych wybierzesz.
> Nie jestem pewien jak jest z XP ale chyba nie ma tego problemu. Nigdy
> właściwie nie próbowałem bo przy 192.168.x.x masz tyle adresów do
> dyspozycji
[...]
Adresy z zakresu 192.168.0.0 - 192.168.255.255 są adresami klasy C.
Zgodnie z RFC 1918 zostały zarezerwowane dla prywatnego "internetu" czyli
dla sieci lokalnych, które nie będą łączyć się z internetem.
Zatem nie jest to problem związany ze OSem oraz w M$ nic IMHO nie
"zakładali" w tej sprawie...:-)