Re: Win 2K3 - bajzel z usługami.

Autor: Kryp <pawel_at_intratel.com.pl>
Data: Fri 29 Apr 2005 - 08:49:05 MET DST

[ Jakiś czas temu, Konrad Kosmowski napisał(a): ]

>Już *serio* nie wiem jak się tym administruje, system w gruncie rzeczy
>narzuca zasadę "dział to nie ruszaj" = abusrd taki, przeglądnąłem sobie
>usługi (via mmc) - po koleji sprawdzałem zależności, jeżeli usługa nie
>była podstawą dla innej (info via zależności usługi) to ją wywalałem.

Powalająca metoda oceny przydatności usług :-)))

>Wywaliłem kilka usług -- jak ktoś nie wierzy to niech poda składnie
>polecenia listującego usługi -- totalnie mi niepotrzebnych, na starcie

<cut>

I po co ruszałeś te usługi... Czy one naprawdę tak mocno obciążały ten system,
że należało je ruszać? Po wdrożeniu serwera w środowisku produkcyjnym ustala
sie tzw baseline wydajnościowy, to znaczy robisz pomiary obciążenia serwera
pdczas normalnej pracy użytkowników. Jeśli po wykonaniu pomiarów (parametry z
około 2 tygodni) wychodzi Ci, że serwer nudzi się jak mops, to zostaw go w
spokoju. Z mojej praktyki wynika, że w małych sieciach przyczyną słabej
wydajności odczuwanej przez użytkownika jest niepoprawna konfiguracja stacji
roboczej (wirusy, spyware, itp) oraz słabej jakości sieć (przełączniki,
okablowanie strukturalne) a nie usługi systemowe działające na serwerze. Jak
już chcesz w czymś się grzebać, a nie wiesz jaka usługa do czego jest (z
Twojego posta tak wynika) to skorzystaj z gotowych szablonów i kreatorów (patrz
post mojego przedpiścy).

Pozdrawiam,
Kryp
pozdrawiam, czytelnik Jamy Mastaha [twój e-mail i ew. pozostałe namiary]