Re: To mnie rozbroilo :-) brak pliku pci.sys

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 26 Apr 2005 - 01:13:43 MET DST

Użytkownik "korrado" <korrado@op.pl> napisał w wiadomości
news:45b3.000007c4.426d6e8b@newsgate.onet.pl...
> Witam
> Ta sytuacja mnie kompletnie rozbroila otoz mam kompa z 2
> systemami: na C windows XP i na d: windows xp sp2
> i wszystko dzialalo. Zamknolem system i z kompa wyjolem naped CD
> a na jego miejsce wsadzilem nagrywarke CDRW liteona.
> Po wlaczeniu kompa i wyborze systemu ukazal sie komunikat (na
> czarnym tle) Nie mozna uruchomic systemu windows poniewaz
> nastepujacy plik nie zostal znaleziony lub jest uszkodzony
> c:\windows\system32\drivers\pci.sys
>
> w takim razie reset i wlaczylem drugi system , a tu:
> [...]

Podejrzany wydaje mi się etap fizycznej zamiany napędów. Może coś
zmieniałeś w BIOS-ie? Może coś przekonfigurowywałeś na płycie głównej?
Spróbuj BIOS zresetować do wartości domyślnych, a przede wszystkim
zwróć uwagę na ustawienie "Enable ACPI" - ma być takie jak gdy systemy
działaly poprawnie.

I jeszcze jedno - jeśli ten Liteon był podpięty do tej samej taśmy co
dyski, a się z nimi pogryzł, to owszem - mogłeś partycje uszkodzić.
Zacznij może od Konsoli Odzyskiwania i chkdsk /r <literka_partycji:>.

Poza tym wcale nie jest pewne, że ten drugi system naprawdę korzysta z
własnego katalogu Windows. Równie dobrze (zwłaszcza po sklonowaniu)
może on czytać pliki z katalogu \Windows należącego do pierwszego
systemu. Co by oznaczało, że uszkodziła się tylko jedna z partycji.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/