Re: Nie moge drukowac z po DOS w WINXP

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 21:17:52 MET DST

On Mon, 25 Apr 2005 20:52:39 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> A gdzie tam, z Linuksem to ma tyle samo wspólnego co z MOX, *BSD,
> Solaris i tak dalej - to nie jest kwestia budowy Linuksa tylko
> możliwości Samby i CUPS - Linux tutaj gra rolę drugorzędną.

CUPS jest względnie nowym rozwiązaniem. lpq i lpd są starsze i mają
korzenie dużo starsze niż linux.Rację masz że linux to tylko "drugorzędna
rola" - to podstawa na której działa CUPS/lpd

> Od biedy w Windows mógłbyś osiągnąć coś podobnego - vide CutePDF,
> napisać sterownik drukarki przechwytujący wydruk i obrabiający go. Tylko
> pod Windows ciut trudniej, bo trzeba kodować sterownik co jest bolesne,
> z Sambą to się robi w tekstowym pliku konfiguracyjnym i skrypcie
> powłoki. IMHO łątwiej.

Zgadzam się, że w Windows zapewne dałoby się to zrobić choć nie wiem czy
tak łatwo. Jest sporo różnych sterowników do PDF/PS. Weź pod uwagę również
to że do CUPSa i lpd są odpowiednie pliki konfiguracyjne dla różnych
drukarek.

> LoL to jak chcesz drukować z aplikacji dosowej?

Jaki LOL? Czytałeś temat dyskusji? Czytałeś posta z problemem?
Jeśli nie - przeczytaj raz jeszcze i dopiero LOLuj.
Jeśli zaś chodzi o druk z aplikacji DOS to można to rozwiązać poprzez druk
choćby do urządzenia PRN :P

--
Pozdrawiam
Piotrek