Re: Nie moge drukowac z po DOS w WINXP

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 18:13:55 MET DST

On Mon, 25 Apr 2005 18:02:14 +0200, Konrad Kosmowski wrote:

> Nie działa dla tej konkretnej drukarki (sterownik), dla innych (w tym
> np. CutePDF) ma szanse działać.

Nie działa i ten problem należy jakoś obejść/rozwiązać.

> To po stronie programu.

Zgadza się.

> W ogóle nie zrozumiałeś.
>
> W Windows XP dodajesz sobie drukarkę CutePDF.
> W Windows XP eksportujesz ją jako udział SMB, np. "\\maszyna\cutepdf".
> W Windows XP mapujesz ten udział (lokalny) jako lokalny port LPT1:
>
> $ net use LPT1 \\maszyna\cutepdf
>
> Uruchamiasz program dosowy i on widzi port LPT1, do którego sobie
> drukuje, po drugiej stronie tego portu siedzi sterownik HP Laser Jet
> III, który odbiera tekst i przygotowywuje go do wydruku, po czym
> wypuszcza do PDF.

A Ty nie zrozumiałeś chyba pytania autora wątku : napisał
<cite>
Mam drukarke HP laserjet 1000 i nie moge drukowac z pod aplikacji dosowych.
 Nie pomaga udostępnienie tej drukarki pod naswa np: hpdos
i utworzenie bat: net use LPT1\\nazwa_kompa\hpdos
</cite>
Zatem gadki o udostępnieniu przez net use możemy sobie co najwyżej
podywagować BARDZO teoretycznie (w tym konkretnym przypadku).
Poza tym gdyby dało się podmapować drukarkę pod LPT1 to po co to jeszcze
przepychać przez PDFa?

> [...]
> identycznej zasadzie robię z serwerem linuksowym, wyeksportowana jest z
> niego kolejka drukarki (to nie jest faktycznie drukarka) przeznaczona do
> odbierania faktur/druków z jakiegoś przedpotopowego systemu w Clipperze
> (program DOS chodzący na XP). Jest to rozwiązane dokładnie identycznie -
> port LPT1 (z poziomu XP, dla programów DOSowych vm-cośtam) jest
> zmapowany jako ten udział na serwerze, serwer odbiera wydruk (to jest w
> zasadzie plik) i go obrabia dodając graficzne logo/nagłówek, znak wodny,
> zmieniając czcionkę i wypluwa całość jako PS do faktycznej drukarki.

Linux jak sam zauważyłeś w wielu innych swoich postach jest inaczej
skonstruowany. To co opisałeś działa w wielu innych systemach
(HP-UX/Solaris) ale tu nie zadziała. Po raz kolejny z uporem maniaka
odwołujesz się do LPT1 którego _w tym konkretnym przypadku_ nie możemy
zastosować.

--
Pozdrawiam
Piotrek