Re: Nie moge drukowac z po DOS w WINXP

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Mon 25 Apr 2005 - 18:02:14 MET DST

*** Piotr Smerda <piotrs00@go2hell.pl>:

> A czytałeś dokładnie posta startującego wątek? Podmapowanie drukarki
> pod LPT1 nie działa niestety wg autora.

Nie działa dla tej konkretnej drukarki (sterownik), dla innych (w tym
np. CutePDF) ma szanse działać.

> A co do DOSowego generowania dokumentów w PDF to owszem da się zrobić,
> ale pod warunkiem włączenia odpowiednich bibliotek do wykorzystywanego
> programu.

To po stronie programu.

> Ja skłaniałbym się ku generowaniu raczej PostScripta (jeśli miałbym
> już wybierać) i użyłbym DOSowej wersji GhostScripta. A takie jeszcze
> jedno pytanko : skąd SMB w DOSie?

W ogóle nie zrozumiałeś.

W Windows XP dodajesz sobie drukarkę CutePDF.
W Windows XP eksportujesz ją jako udział SMB, np. "\\maszyna\cutepdf".
W Windows XP mapujesz ten udział (lokalny) jako lokalny port LPT1:

   $ net use LPT1 \\maszyna\cutepdf

Uruchamiasz program dosowy i on widzi port LPT1, do którego sobie
drukuje, po drugiej stronie tego portu siedzi sterownik HP Laser Jet
III, który odbiera tekst i przygotowywuje go do wydruku, po czym
wypuszcza do PDF.

> Jest klient SMB dla DOSa ale tak prosto się z niego korzystać nie da
> wprost z aplikacji...

Zupełnie o czym innym mowa.

Chociaż nie sprawdzałem czy to będzie działać dla CutePDF, na
identycznej zasadzie robię z serwerem linuksowym, wyeksportowana jest z
niego kolejka drukarki (to nie jest faktycznie drukarka) przeznaczona do
odbierania faktur/druków z jakiegoś przedpotopowego systemu w Clipperze
(program DOS chodzący na XP). Jest to rozwiązane dokładnie identycznie -
port LPT1 (z poziomu XP, dla programów DOSowych vm-cośtam) jest
zmapowany jako ten udział na serwerze, serwer odbiera wydruk (to jest w
zasadzie plik) i go obrabia dodając graficzne logo/nagłówek, znak wodny,
zmieniając czcionkę i wypluwa całość jako PS do faktycznej drukarki.

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )