Re: Komponenty IIS a duza firma

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 22:34:33 MET DST

*** Bronek Kozicki <brok@rubikon.pl>:

> tak. Ale przecież nie musisz z tego uwierzytelnienia korzystać.

Ale może chciałbym bo np. utrzymywałbym stronę dla pracowników, a oni
już by mieli swoje konta w sieci lokalnej - chyba lepiej mieć jedną
bazę uwierzytelniania niż dwie.

Teraz kolejne związane z tym pytanie - czy ten limit to jest per ilość
uwierzytelnionych użytkowników w danym momencie czy ilość użytkowników
mogących się uwierzytelnić w ogóle?

> Powiem więcej, ja zawsze odradzam stosowanie uwierzytelnianiw Windows
> w witrynach internetowych ze względów bezpieczeństwa i zamiast tego
> zalecam uwierzytelnienie w aplikacji. Co innego witryna w intranecie -
> ale wówczas i tak potrzebujesz CAL.

A w extranecie? W sensie wiadomo, że to co obsługuje serwer WWW powinno
być maksymalnie oddzielone od wszystkiego innego, ale
najniebezpieczniejszym i tak będzie czynnik ludzki - nie wiem czy
bezpieczniej jest uwierzytelniać ludzi z AD czy kazać im pamiętać dwa
zestawy danych dostępowych... O ile nad technologią w miarę panujesz i
jest stosunkowo doskonała to z ludźmi nie jest tak prosto.

> w odpowiedzi (którą zacytowałem) napisano to wyraźnie.

W odpowiedzi tak, ja o pytaniu mówiłem. ;)

> nijak. Piszę o Windows Server oraz HTTP; nie piszę o Windows XP (czyli
> oprogramowaniu nie-serwerowym) ani o SMB.

No OK, a w przypadku SMB i limitu połączeń ogólnie (co za tym idzie
Guest - nieuwierzytelnionych) to jak to jest - można go zdjąć czy nie?

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )