Re: Komponenty IIS a duza firma

Autor: Bronek Kozicki <brok_at_rubikon.pl>
Data: Wed 20 Apr 2005 - 22:21:42 MET DST

Konrad Kosmowski wrote:

> Tzn. jakbyś miał stronę, która by uwierzytelniała użytkowników przez AD
> to trzeba mieć licencje na połączenia? Trochę lipa. :>

tak. Ale przecież nie musisz z tego uwierzytelnienia korzystać. Powiem
więcej, ja zawsze odradzam stosowanie uwierzytelnianiw Windows w
witrynach internetowych ze względów bezpieczeństwa i zamiast tego
zalecam uwierzytelnienie w aplikacji. Co innego witryna w intranecie -
ale wówczas i tak potrzebujesz CAL.

> To pytanie to bez sensu, nie że mogą mieć 5 stron tylko 5 połączeń na
> raz, stron to mogą mieć ile wlezie.

w odpowiedzi (którą zacytowałem) napisano to wyraźnie.

> No dobra, a jak to się ma do sesji przez SMB? Bo domyślnie XP ma limit
> (chyba 10 połączeń dla Pro i 5 dla HE) ale można go zdjąć, to jest
> legalne? Guest to nie jest uwierzytelniony użytkownik.

nijak. PiszÄ™ o Windows Server oraz HTTP; nie piszÄ™ o Windows XP (czyli
oprogramowaniu nie-serwerowym) ani o SMB.

B.