Re: Jak odzyskac dane z dysku? Raczej dla expertow...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 22:58:43 MET DST

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k.kosmowski@gmail.com> napisał w
wiadomości news:1q6gj2-a56.ln1@kosmosik.ath.cx...
> *** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px>:
[...]
> Niekoniecznie, może sobie zgadnąć uruchamiasz odpowiednie narzędzie,
> jest na wspomnianej płycie i wyszukuje partycje. Przy czym nie ma
> się co bać, nic nie będzie zapisywał/zmieniał dopóki mu nie
> powiesz. Więc nic się nie popsuje.

Tak czy inaczej sprowadza się to do odtworzenia poprawnej tabeli
partycji. Dokładnie to samo robią proponowane przez mnie programy. Na
przykład TestDisk, który zresztą występuje zarówno w wersji DOS-owej
jak i linuksowej i w obu tych wersjach ma takie same możliwości.

[...]
> Właściwie niczym. Tzn. te narzędzia robią to samo. dd to *najpierw*
> chciałbyś zrobić kopię tego co chcesz zmieniać - jak coś
> odzyskujesz to miej kopię tego na czym działasz.

No właśnie. A tu jest problem w ogóle z zapisaniem nowej zawartości
MBR. I zapewne chodzi o uszkodzenie sprzętowe, a nie o ograniczenia w
dostępie do dysku spod tego czy innego środowiska.

Święte słowa.

Pozdrawiam,

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/