Re: Jak odzyskac dane z dysku? Raczej dla expertow...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 19 Apr 2005 - 23:04:11 MET DST

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k.kosmowski@gmail.com> napisał w
wiadomości news:lf7gj2-666.ln1@kosmosik.ath.cx...

> Ale chcesz mi powiedzieć, że Linux nie potrafi nadpisać MBR? :>
> Potrafi.
>
> % cat mbr.img > /dev/hda
>
> I gotowe. Linux traktuje dostęp do urządzeń zupełnie inaczej niż
> DOS czy Windows.

Odpowiednio napisany program ma w nosie, czy działa pod Linuksem, pod
DOS-em, czy też pod Windows :-). Jednak każdy z nich podda się, jeżeli
napotka uszkodzenie sprzętowe. Toż o tym piszę od samego początku - że
tutaj nie jest problem z takim czy innym programem, tylko generalnie z
wykonaniem procedury nadpisania zawartości MBR. Pozwolisz, że
zacytuję:

"Jednak programy wyrzucaja mi informacje na ten temat. Np. TestDisk
podaje: "Partition sector doesn't have the endmark 0xAA55". I nic sie
nie da zrobic, nawet zalozyc od nowa partycji (dysk jest caly czas
unallocated). Dane do zalozenia na pewno wpisuje poprawne...
Zatwierdzam klikajac na "Write" i... partycji nadal nie ma."

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/