Re: LAN - Znaczne obciazenie procesora

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 21:17:32 MET DST

On Mon, 18 Apr 2005 21:07:21 +0200, Michał Biek wrote:

> NewsAgent as "Piotr Smerda" via <piotrs00@go2hell.pl> in the thick of
>
> Być może! Prawie Ci wierzę, że tak jest u Ciebie!
> Procesor zgoda!
> Sieć niekoniecznie! bo LAN, ale jaki? I tu np. max. transfer na
> światłowodzie też LAN (z włączonym NAV 7CE), który widziałem ostatnio 940
> kb/s.

Jak to jaki ma wpływ? Zanim wysłane zostaną dane w sieć muszą być
przetworzone przez NAV, a to trwa więc sieć musi poczekać. Tak jak
napisałem - 2-3MB/sek to maksimum

> Obciążenie zaś może być wysokie ca 90-99% np. przy plikach binarnych,
> n-spakowanych, szyfrowanych, dużych rozmiarach ...:-)

Plików szyfrowanych antywirus za bardzo sprawdzić nie może bo są
zaszyfrowane. Może jedynie sprawdzić czy jakiś fragment takiego pliku nie
pasuje do sygnatur ...

> W przypadku zwykłych, mniejszych plików nie występuje/wystąpi takie
> obciążenie CPU ze zrozumiałych względów. A te 8 MB bufora HDD nie poprawia
> stanu. C466 siakoś trochę za "cienki" na XP/NAV na potrzeby masowego
> udostępniania zasobów. Nie muszę też chyba wyjaśniać/dowodzić od czego
> zależy przepustowość/transfer w sieci. A jak jest - nie wiemy! Problem IMO

Napisz coś więcej - chętnie poczytam.

> jest po raz kolejny złożony albo nie dysponujemy wystarczającą ilością
> informacji, aby go tu/teraz rozwiązać.
> Mówisz o NODzie! Możnaby go przetestować na tej maszynie, ale ja na to nie
> mam wpływu :-)
> P.S.
> Monitor, skaner itd. np. NAV 2k4 podczas (za)działania IMHO mają tylko
> priorytet (procesów): normalny.

I co w związku z tym że mają priorytet Normal? Czy proces o priorytecie
Normal nie może zająć 99% czasu procesora?

--
Piotrek