Re: LAN - Znaczne obciazenie procesora

Autor: Michał Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 21:07:21 MET DST

NewsAgent as "Piotr Smerda" via <piotrs00@go2hell.pl> in the thick of
news:dl6i5lxqm9w6$.16xydnsd3p6md.dlg@40tude.net
> [...]
> I tu się mylisz. Testowane były przeze mnie różne wersje NAV i
> począwszy od wersji 2002 a skończywszy na 2005 wszystkie tak
> makabrycznie obciążają i procesor i sieć, że słów szkoda.

Być może! Prawie Ci wierzę, że tak jest u Ciebie!
Procesor zgoda!
Sieć niekoniecznie! bo LAN, ale jaki? I tu np. max. transfer na
światłowodzie też LAN (z włączonym NAV 7CE), który widziałem ostatnio 940
kb/s.
Obciążenie zaś może być wysokie ca 90-99% np. przy plikach binarnych,
n-spakowanych, szyfrowanych, dużych rozmiarach ...:-)
W przypadku zwykłych, mniejszych plików nie występuje/wystąpi takie
obciążenie CPU ze zrozumiałych względów. A te 8 MB bufora HDD nie poprawia
stanu. C466 siakoś trochę za "cienki" na XP/NAV na potrzeby masowego
udostępniania zasobów. Nie muszę też chyba wyjaśniać/dowodzić od czego
zależy przepustowość/transfer w sieci. A jak jest - nie wiemy! Problem IMO
jest po raz kolejny złożony albo nie dysponujemy wystarczającą ilością
informacji, aby go tu/teraz rozwiązać.
Mówisz o NODzie! Możnaby go przetestować na tej maszynie, ale ja na to nie
mam wpływu :-)
P.S.
Monitor, skaner itd. np. NAV 2k4 podczas (za)działania IMHO mają tylko
priorytet (procesów): normalny.

__mb