Re: LAN - Znaczne obciazenie procesora

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 18 Apr 2005 - 19:53:43 MET DST

On Sun, 17 Apr 2005 14:01:49 +0200, Michał Biek wrote:

> Newspupil as "Radosław Sokół" via <rsokol@magsoft.com.pl> in the thick
> of news:2005041711255200@grush.one.pl
>
> LOL
> A który to szczególnie NAV i kiedy tak tragicznie spowalnia system?!...
> Pewnie podczas "postoju".
> Usługi/zadania (svchost.exe) proszę (pana) zwalniają tak tragicznie XP
> (jeżeli nie ma vira) ... albo uruchomione inne programy (rezydentne)
> działające w tle vide Menadźer Zadań, Process Explorer itp.

I tu się mylisz. Testowane były przeze mnie różne wersje NAV i począwszy od
wersji 2002 a skończywszy na 2005 wszystkie tak makabrycznie obciążają i
procesor i sieć, że słów szkoda. Przykład - przesłanie pliku 400MB z
włączonym NAV - obciążenie procesora 70-90%, sieć - transfer na poziomie
2-3MB/sek na skrosowanym kablu pomiędzy dwoma komputerami bez pośrednictwa
żadnych urządzeń.
Po wyłączeniu obciążenie spadło do 20-30% a transfer wzrósł do 6-7 MB/sek.
Obecnie używam NOD32 i jestem zadowolony - obciązenie procesora minimalne,
transtery na poziomie 5-6MB/sek po skrosowanym kablu.

A co obciążenia to może warto zajrzeć czy dyski są w trybie DMA, czy nie są
za mocno sfragmentowane, czy nie było modyfikacji buforów w systemie, czy
są odpowiednie sterowniki do chipsetu płyty głównej.

--
Piotrek