Re: Instalator Windows

Autor: Robert Bazylewicz <antispam_email_at_onet.pl>
Data: Tue 05 Apr 2005 - 22:55:40 MET DST

Witam,

"Leon" <ROT13_eboreggehonf@cbpmgn.barg.cy> schrieb im Newsbeitrag
news:d2p8qg$a50$1@news.onet.pl...
> [...]
> 1. Podczas uruchamiania systemu i logowania sie na w/w uzytkownika pojawia
> sie okienko instalatora Windows, cos robi przez 5-10 sekund, poczym znika
> i jest wszystko w porzadku, jest to jednak denerwujace. W logach znalazlem
> taki komunikat:
>
> "Wykrycie produktu "{E09B48B5-E141-427A-AB0C-D3605127224A}", funkcja
> "SqlRun", składnik "{3D1AB80A-5686-4815-8B12-3CD53848334F}" nie powiodło
> się. Zasób "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft SQL
> Server\BITCOM\Tracking\{E07FDDAD-5A21-11d2-9DAD-00C04F79D434}" nie

MSDE jest pakietem MSI (nawet zbiorem wielu pakietow MSI), czyli podczas
uruchamiania jest kontrolowana kompletnosc jego skladnikow (komponentow).
Odbywa sie to na podstawie tak zwanych key path's. Jesli ich w systemie nie
ma lub maja inna wartosc niz ta zdefiniowana w tabeli Component bazy MSI ->
to Usluga Instalatora uznaje ze pakiet MSI jest niekompletny. W efekcie tego
przeinstalowany/naprawiony (self healing) zostanie caly Feature do ktorego
nalezy felerny skladnik (komponent).

Zazwyczaj taka naprawa sie udaje i przy nastepnym uruchomieniu aplikacji -
test kompletnosci bedzie pozytywny czyli aplikacja nie bedzie naprawiana.
Jesli tak sie nie dzieje -> czyli za kazdym razem Instalator naprawia to
oznaczac to moze:

1. nieudana poprzednio naprawe (w Dzienniku Zdarzen powinienes znalezc event
id 11729)
lub
2. konflikt z inna aplikcja ktorej uzycie zmienia wartosc 'testowa' na taka
ktora jest przez usluge instalatora uznawana za bledna
3. czasem sama aplikacja potrafi miec tak nieszczesliwie dobrany 'key path'
ze sama podczas pracy z nia zmienia (nadpisuje) jego wartosc i przy
nastepnym uruchomieniu nastepuje 'naprawa' czyli przywrocenie poprzedniej
wartosci. Jest to jednak bardziej teoretyczna mozliwosc - takie zachowania
wychodza zazwyczaj podczas testow pakietu MSI.

z opisu wnioskuje ze chodzi w Twoim przypadku o scenarium pierwszy.
Naprawa nie udaje sie gdyz chodzi o galaz rejestru ktora lezy pod HKLM a tam
uzytkownik nie-administracyjny nie ma praw zapisu.
Dlatego za kazdym uruchomieniem probuje naprawic i nigdy mu sie nie udaje.

1. Wlacz w swoim systemie logowanie komunikatow Windows Installer'a
 np. poprzez wpis w rejestrze:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Installer]
"Logging"="iweapv"

2. przeloguj sie
3. zaczekaj az zakonczy sie proba naprawy
4. po zakonczeniu - zajrzyj do swojego %TEMP% i powinienes znalezc tam plik
MSI****.log

bedzie tam wiecej szczegolow -

> MSDE SQL jest ustawiony na uruchamianie reczne, wiec nie wiem skad ten
> komunikat.

zadzialal ktorys z tzw. entry points, uruchomienie jest jednym z nich

pozdrawiam

Robert Bazylewicz
MCSE, MCDBA, CCNA