Re: dhcp niecodzienne

Autor: Michał Biek <mb_at_coi.pw.edu.pl.invalid>
Data: Mon 04 Apr 2005 - 17:55:17 MET DST

Newspupil as Radosław Sokół via Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl>
with the tick <news:d2rh27$bqe$1@polsl.gliwice.pl>:

> Oj wiem, że nie będzie działać, ale to świadczy o związku
> usługi DHCP z automatyczną konfiguracją PPP, a nie o związku
> protokołu DHCP z PPP...

DHCP vs PPP
Połączenie pomiędzy ISP, a klientem (najczęściej) oczywiście realizowane
jest z wykorzystaniem protokół PPP. Jego częścią jest protokół IPCP, który
pozwala na ustalenie adresów IP przydzielonych dla localhosta widocznego
na Web oraz obsługującego go routera providera. Informacje te nie
wystarczają jednak do pełnej konfiguracji klienta. Żeby automatycznie
pobrać adresy serwerów DNS oraz inne dodatkowe informacje konieczne jest
skorzystanie z protokołu DHPC. Protokół PPP tworzy zatem wirtualną podsieć
za pomocą której można przesyłać komunikaty DHCP. W ten oto sposób klient
uzyskuje dodatkowe dane niezbędne do automatycznej konfiguracji. I tu w
miarę słuszny wniosek, że (poprawne) funkcjonowanie DHCP jest niezbędne,
aby nie było problemów łączenia się z INetem.
I taki oto jest związek DHCP z PPP :-)

P.S.
Siakieś serwery DHCP dodatkowo mogą przydzielać danemu (każdemu) klientowi
własny adres DNS. Jest on przekazywany na serwer nazw protokołem zgodnym
ze specyfikacją RFC 2136 ;-)