Kontroler PCI i problem z startem Windows 2000

Autor: Piotr Gasidlo <quaker_at_pandora.barbara.ds.polsl.gliwice.pl>
Data: Fri 11 Mar 2005 - 09:45:28 MET

Witam,
Ostatnio rozszerzyłem mój komputer oparty o płytę na chipsecie BX
o dodadtkowy kontroler EIDE na szynie PCI[1]. Po włączeniu Windows 2000
system poprawnie wykrył sterownik i zainstalował sterowniki. Podłączony
do kontrolera dysk (mój drugi dysk) poprawnie działał w trybie UDMA/100.
Postanowiłem również podpiąć mój dysk systemowy do nowego kontrolera,
tj.

Primary Master (na płycie) -> Primary master (kontroler).

Komputer startuje, BIOS wykrywa poprawnie dyski, wyświetla się menu
NTLoadera. System startuje, pokazuje się najpierw tekstowy pasek startu
Windows, później następuje przęłączenie w tryb graficzny (nadal Logo
Windows i pasek postępu). W połowie system jednak krzyczy niebieskim
ekranem, że:

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

I koniec.

W boot.ini mam klasyczne:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000
Professional" /fastdetect

Uruchomiłem z ciekawości komputer z dysku instalacyjnego Windows 2000,
grzecznie wcisnąłem F6 i załadowałem sterownik do kontrolera z dysku
instalcyjnego. Uruchomiłem Recovery Console. Widzę dysk twardy (takie
OT: dlaczego w Recovery Console nie mam dostępu do żadnego edytora?).

No i teraz główny problem: jak "poprawić" istniejąca instalację Windows
2000 (bez reinstalowania systemu, jestem na to za leniwy jak każdy
użytkownik Linuksa) aby poprawnie startowała wykorzystując mój nowy
kontroler?

[1] RAID bus controller: Silicon Image, Inc. (formerly CMD Technology
Inc) PCI0680 Ultra ATA-133 Host Controller (rev 2).

--
Piotr 'QuakeR' Gasidło, BOFH @ pandora.barbara.eu.org
############## sending lusers to /dev/null since 1998