Re: ghost+win2k

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 03 Mar 2005 - 14:03:47 MET

Użytkownik <sylwusm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:3a15.0000046e.422705df@newsgate.onet.pl...
[...]
> No więc tak jak pisałem.Dysk podpinam w miejsce starego, układ
> partycji taki sam, a system nie wstaje. Na początku myślałem że coś
> ghost coś źle przeniósł, ale powtórzyłem kopiowanie 3 razy i to
> samo.Nie wiem co z tym zrobić. Wszystkie pliki na nowym dysku
> działają, wszystko chodzi, a jak podłącze w miejsce starego to
> dostaje komunikatem po oczach i koniec. nowy dysk 80GB, partycja
> systemowa 10GB. na obu dyskach NTFS. partycja oczywiście ustawiona
> jako aktywna. Jak wpadniesz na jakieś cudowne rozwiązanie tego
> problemu to napisz. dzięki

OK. Ściągnij sobie programik BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com, utwórz dyskietkę instalacyjną, uruchom
z niej komputer, odmów instalacji, przejdź do Maintenance, zaznacz
partycję do skopiowania, kliknij Copy, zaznacz puste miejsce na nowym
dysku, kliknij Paste|Data only. Na koniec wejdź w MBR View na nowym
dysku, ustaw skopiowaną partycję jako aktywną, kliknij Std MBR, kliknij
Clear sig i OK. Zamień dyski na tasiemkach i uruchom nowy system. Sposób
ten został wielokrotnie przetrenowany, działa na pewno, o ile kopiowaną
partycję umieścisz na nowym dysku na tym samym miejscu (chodzi o
kolejność partycji, nie o ich fizyczne położenie), co na starym. Na
wszelki wypadek dodam, że spod Bootit możesz także wyedytować sobie plik
Boot.ini, nawet jeśli jest on na NTFS.

--
M.     [MVP]                         "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/