Re: ghost+win2k

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 03 Mar 2005 - 10:29:44 MET

Użytkownik "sylw" <sylwusm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:3a15.00000309.4226b628@newsgate.onet.pl...
> Witam
>
> Wiem że problem się powtarzał już kilka razy na grupie,ale mam
> dziwny problem i nie mogę sobie z tym poradzić.
>
> Chcę prznieść ghostem 2002 system w2k na nowy dysk w tym samym
> kompie.po skopiowaniu na nowy dysk (opcja partycja do parytcji)
> system nie wstaje.Zaraz po zbotowaniu pojawia sie komunikat że plik
> ntokrnl.exe został uszkodzony lub nie istenieje. Przywracam więc
> plik (ze starego dysku) mimo że on tam był i po tym znów dostaję
> komunikat o braku tego pliku. I tak za każdym razem.

Ten komunikat oznacza tylko, że ntloader nie potrafi odnaleźć pliku
ntoskrnl.exe, bo mu się ścieżki w pliku Boot.ini nie zgadzają. Albo więc
je wyedytuj poprawnie, albo po prostu podepnij nowy dysk w miejsce
starego. Ten sam problem będziesz miał także i wtedy, gdy nie zgodzi się
obecne położenie partycji systemowej w stosunku do oryginału. Tj. gdy
skopiowałeś pierwszą partycję umieszczając ją w nowej tabeli partycji na
przykład na drugim miejscu. Na koniec nie zapomnij o wykonaniu fdisk
/mbr z dyskietki DOS-owej, co usunie podpis dysku i pozwoli na
uniknięcie perypetii ze zmianą literki partycji systemowej:

249321 - Nie można się zalogować, jeżeli zmieniła się litera dysku
partycji rozruchowej (W2k)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;249321

--
M.     [MVP]                         "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/