Re: Połączenie VPN, różne grupy robocze i otoczenie sieciowe :/

Autor: Marek Kutyla <SpamBezSzans_at_jakis.pl>
Data: Fri 04 Feb 2005 - 21:06:30 MET

Tego oto dnia 2005-02-04 14:15, Niejaki/a Teo bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Witam,
> Mam dwa LANy oba mają adresy 192.168.1.0/24 chciałem je połączyć (czasem
> potrzebuję dostać się z Domu do Biura), w Biurze utworzyłem serwer VPN.

Dwie sprawy :
1. Zdajesz sobie sprawe z tego ze ten tunel VPN-owy bedzie przechodzil
przez internet i musisz znac adresy zewnetrzne routerow w obu sieciach,
podac je przy konfiguracji tunelu oraz przekierowac na tych routerach
porty ?
2. Jesli masz w obu lokalizacjach te same sieci to moze byc maly problem
  z routingami, bo niby skad host na ktorym jest brama vpn-owa ma
wiedziec ktory pakiet jest do sieci lokalnej a ktory do zdalnej skoro sa
to te same sieci ? Mozna to obejsc (w wystawiajac jako adres zewnetrzny
adres hosta z LAN-u z maska 32 bitowa) ale jest to diablo zakrecone i
nie daje dostepu do calego LAN-u. Znacznie lepszym pomyslem jest uzycie
roznych sieci dla obu LAN-ow.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki          -- popraw ADRES w odpowiedzi --